onsdag den 5. december 2012

julesirup

Jeg har lavet julesirup her til morgen.

Her dufter fuldstændig fantastisk i hele huset af kanel, kardemomme, nelliker m.m.

Det er lavet uden opskrift, for en jeg fandt på nettet havde jeg ikke ingredienserne til



det skal du bruge:


  • 2 tsk stødt kardemomme
  • 1 tsk stødte nelliker
  • 10 små hele kanelstænger
  • 15 hele stjerneanis
  • 5 breve earl grey the
  • 500 g sukker
  • 10 dl sukker

Jeg ristede alle krydderier samt the på panden meget kort.

Blandede det hele i en gryde med vand og sukker og lod det simre i 20-25 minutter.
Derefter siede jeg alle krydderier fra og kom det tilbage i en ren vasket gryde, og her lod jeg det koge ind til en sirup.
Har lige lavet mig en kop appelsin the med denne sirup og det er bare mums.

Tror det vil være meget lækker på vafler, pandekager eller æbleskiver....

Velbekommen og glædelig jul




Ingen kommentarer:

Send en kommentar