søndag den 13. november 2011

Julegodter

Har lavet en lille smule julegodter, kunne simpelthen ikke lade være.....

De her Pebermynte pastiller lavede jeg som barn hjemme hos Kaka og Hilmer, som var et ældre ægtepar på vejen jeg besøgte og luftede hund for.
Tror ikke jeg har lavet dem siden, men nu skulle det være og de smager ligesom AfterEight UHM....
  • 2 æggehvider
  • 600 g flourmelis
  • 2 ½ tsk pebermynte essens
  • mørk chokolade

Det hele røres sammen i røremaskinen, dejen skal være fast men klistret. Det kan godt betale sig at lade den stå 5 minuter inden du triller kugler på størrelse med store hasselnødder. Sæt dem på bagepapir og lav en fordybning. Heri kommer du smeltet mørk chokolade og lader dem tørre en dags tid eller mere.
Velbekommen.....






3 kommentarer:

  1. Det lyder ret lækkert! Jeg elsker mint!! Så må da prøve dem!!! Glæder mig til at se dig på tirsdag! <3

    SvarSlet
  2. Mums de er bare så gode. Dem vil jeg også have lavet til jul.

    SvarSlet
  3. Ja uh de var gode og nu er de væk :-)
    Vi må lave nogle flere...
    Skal vi gøre det sammen Mette?

    SvarSlet