onsdag den 2. februar 2011

To dage i februar...

Igår havde vi besøg af mit dejlige lille Gudbarn Rebecca og hun havde taget sine forældre med. Vi fik rigtig hygget, med god mad, og jeg fik også lejlighed til at prøve en ny kage opskrift af, denne her chokolade kage uden mel. Som man kan se på billedet i linket og mit resultat blev det ikke helt det samme, men den smagte fint og som alternativ dessert til en glutenallergiker er den rigtig fin. Jeg serverede den med frisk ananas til, MUMS.

Idag onsdag havde jeg bestemt mig til at være i køkkenet, og jeg ville også lave lidt ekstra kagepynt til gemmerne. Min skønne veninde Heidi skulle have en lille opmuntrings pakke fordi hun har lidt at spekulere over i øjeblikket. Så det blev til de her skønne bananmuffins med vanille smørcreme ovenpå.



Dagens andet projekt var de her Macarons som jeg har set flere steder, dem måtte jeg bare prøve. De er ikke svære at lave. Jeg har lagt dem sammen med chokolade creme: 100 g mørk chokolade knækkes i en skål og 1 dl kogende vand hældes over, lad det stå i 2 min, rør derefter i massen til den er ensartet og lad den hvile endnu 2 min. Derefter har du det dejligeste chokolade overtræk og den er altså god nok, selvom du kommer vand i chokoladen bliver den ikke grå. Det er det samme overtræk der er på den mel-løse kage jeg lavede igår...


Elias og Stella skulle have legekammerater med hjem idag, så jeg havde dækket et hyggeligt bord med brød og kage og kaffe til de voksne. Ungerne skulle selvfølgelig også have muffins, så de fik en lidt mindre pyntet udgave, men de smager altså fantastisk.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar